JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us
Sep
2

EAB's Schoolwide Writing Assessment

At EAB, we're always looking for new ways to assess our students and then use those assessments to guide us to best help our students learn and grow. This year, we'll be introducing a Schoolwide Writing Assessment in English with these goals in mind. We believe that writing and communicating clearly aren't just academic skills, but vital life skills. So in September and in March during this school year, students in Grades K5-10 will all be executing writing tasks that will be assessed by rubrics with a common set of domains. Students will be asked to write narratives and/or opinion/argumentative pieces, which will be assessed based on content, organization, style, and conventions. 

In the Lower School, students will have up to two hours, broken up over Monday, September 20th and Tuesday, September 21st, to plan, draft, edit, and revise their work. Lower School students have already been working hard this year, building their writing stamina and reviewing and learning new strategies and techniques to grow as writers. In the Upper School, on Tuesday, September 21st, students will have a special schedule that starts with a two-hour writing block at 8:00. Students will have these two hours to craft an essay that fits with the curricular aims of either their Humanities (Middle School) or English (High School) class. 

Once student work has been assessed with common rubrics, teachers will be able to use the data to analyze the needs of individuals as well as grade levels in order to continue to differentiate instruction in class and programmatically as a school. Like any good assessment, it will allow us to gather information on our students' learning but also gather information that helps us better our instruction in writing. Our goal is to track year-to-year data on our students so we can follow their progress all throughout their EAB journey.

 

Andrew Jones

Director of Teaching & Learning

 


 

Avaliação de Redação na EAB

Na EAB, estamos sempre procurando novas maneiras de avaliar nossos alunos e, em seguida, utilizar essas avaliações para nos orientar em como ajudar nossos alunos a aprender e evoluir. Este ano, apresentaremos uma Avaliação de Redação em inglês para toda a escola, com esses objetivos em mente. Acreditamos que escrever e comunicar-se com clareza não são apenas habilidades acadêmicas, mas habilidades vitais para a vida. Portanto, em setembro e março deste ano letivo, os alunos do K-5 ao 10º ano irão executar tarefas de redação que serão avaliadas por rubricas, com um conjunto comum de domínios. Os alunos serão convidados a escrever narrativas e/ou peças de opinião/argumentativas, que serão avaliadas com base no conteúdo, organização, estilo e convenções.

No Lower School, os alunos terão até duas horas, divididas entre segunda-feira, 20 de setembro e terça-feira, 21 de setembro, para planejar, redigir, editar e revisar seu trabalho. Alunos do Lower School já têm trabalhado duro este ano, construindo sua resistência na escrita e revisando e aprendendo novas estratégias e técnicas para crescer como escritores. No Upper School, na terça-feira, 21 de setembro, os alunos terão uma programação especial que começa com um bloco de escrita de duas horas, às 08h. Os alunos terão essas duas horas para elaborar uma redação que se enquadre nos objetivos curriculares de suas aulas de Humanidades (Middle School) ou Inglês (High School).

Uma vez que o trabalho do aluno tenha sido avaliado com rubricas comuns, os professores serão capazes de usar os dados para analisar as necessidades individuais, bem como os níveis das séries, a fim de continuar a diferenciar o ensino em sala de aula e programaticamente como uma escola. Como qualquer boa avaliação, ela nos permitirá coletar informações sobre o aprendizado de nossos alunos, mas também coletar informações que nos ajudem a melhorar nossa instrução por escrito. Nosso objetivo é rastrear a cada ano os dados sobre nossos alunos, para que possamos acompanhar seu progresso durante toda sua jornada na EAB. 

 

Andrew Jones

Diretor de Ensino & Aprendizagem 

Welcome! Please sign in:

Can't access your account?