JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us
Dec
5

Change Starts Here! What Does Innovative Learning Look Like at EAB?

For the 2019-2020 school year, EAB opened the new Makerspace for all students at EAB. The new makerspace was designed with EAB’s Mission in mind to help students be inquisitive, collaborate, inspire each other, and have a bold vision.

EAB’s MakerSpace focuses on STEM (Science, Technology, Engineering and Math) learning that is based on NGSS (Next Generation Science Standards).  We believe in promoting problem solving that uses the engineering design process to boost cognitive thinking in our students. By having this makerspace, we believe students will acquire knowledge through experience and hands-on learning. With this method in mind, teachers work with the Makerspace team to design projects that align with the classroom curriculum.

We have been doing some exciting things in the makerspace from K4 to high school, each class is given a problem to solve that aligns with what they are learning in the classroom before arriving in the makerspace. For instance in Ms. Wear’s 2nd grade students learned how plants are pollinated in the classroom and were given the problem of how can we help pollinate plants if there are no bees?  The students then came to the makerspace and designed and built a hand plant pollinator by using the design process. The 4th grade studied about the oil spill problem in Brazil and designed devices to help clean up the spill in the ocean. 

In middle school students were given the problem of lower school students not being able to play outside during low humidity.  They went through the design process to design an arcade from recycled materials. The high school designed classrooms from shipping containers that will be on display during the STEM fair in March.

Check out the comments from students sharing their experiences in the EAB Makerspace:

"We can use materials that we have around us to create new items that can help people." Emma Nardello (2B)

"We can learn and reflect in MakerSpace because if you build something that doesn't work how you want it to the first time, you can go back in and fix it the second time you try to build it." Luisa Rodrigues (2B)

“I learned that the engineering and design process can help you solve problems and create great things.” Clarice Araújo (8)

“Every day I look forward to coming to digital design (in the makerspace) because you get a chance to be creative and that for me is relaxing” Madelin Schmitt (6)

“I learned a lot from the makerspace this semester including learning about my group members when we are working in groups. The last project that we made about building classrooms from containers definitely taught me a lot about engineering process which could help me in the future” Hanania Najhan (10)

 

Cynthia Reneau

Technology Integrationist


Para o ano letivo de 2019-2020, a EAB abriu o novo Makerspace para todos os alunos da EAB. O novo makerspace foi projetado com a Missão da EAB em mente para ajudar os alunos a serem curiosos, colaborar, inspirar uns aos outros, e ter uma visão ousada.

Makerspace da EAB concentra-se em STEM (Ciência, Tecnologia, Engenharia e Matemática) aprendizagem que é baseada em NGSS (Next Generation Science Standards). Acreditamos na promoção da resolução de problemas que usa o processo de design de engenharia para impulsionar o pensamento cognitivo em nossos alunos. Ao ter este Makerspace, acreditamos que os alunos irão adquirir conhecimento através da experiência e aprendizagem prática. Com este método em mente, os professores trabalham com a equipe do Makerspace para criar projetos que se alinham com o currículo da sala de aula.

Temos feito algumas coisas excitantes no makerspace do K4 ao Ensino Médio, a cada classe é dado um problema para resolver que se alinha com o que eles estão aprendendo na sala de aula antes de chegar ao makerspace. Por exemplo, na segunda série de Ms. Wear, os alunos aprenderam como as plantas são polinizadas na sala de aula e foi-lhes dado o seguinte problema: de como podemos ajudar a polinizar plantas se não houver abelhas? Os alunos, então, vieram para o makerspace e projetaram e construíram um polinizador de plantas manual usando o processo de design. A 4ª série estudou sobre o problema do derramamento de óleo no Brasil e projetou dispositivos para ajudar a limpar o derramamento no oceano.

No Ensino Fundamental II, foi dado aos alunos do ensino fundamental o problema de os alunos do ensino fundamental não poderem brincar ao ar livre durante a baixa umidade. Eles passaram pelo processo de design para projetar um arcade a partir de materiais reciclados. A escola de ensino médio projetou salas de aula a partir de contêineres que estarão em exposição durante a feira STEM em março.

Confira os comentários dos alunos compartilhando suas experiências no EAB Makerspace:

"Podemos usar os materiais que temos ao nosso redor para criar novos itens que podem ajudar as pessoas. Emma Nardello (2B)

"Podemos aprender e refletir no MakerSpace porque se você construir algo que não funciona como você quer, você pode voltar atrás e corrigi-lo na segunda vez que você tentar construí-lo." Luisa Rodrigues (2B)

"Aprendi que o processo de engenharia e design pode ajudar-te a resolver problemas e a criar coisas fantásticas." Clarice Araújo (8)

"Todos os dias estou ansioso para chegar ao design digital (no makerspace) porque você tem a chance de ser criativo e isso para mim é relaxante" Madelin Schmitt (6)

"Aprendi muito com o makerspace neste semestre, inclusive aprendendo sobre os membros do meu grupo, quando estamos trabalhando em grupos. O último projeto que fizemos sobre construção de salas de aula a partir de containers definitivamente me ensinou muito sobre processos de engenharia que poderiam me ajudar no futuro" Hanania Najhan (10)

 

Cynthia Reneau

Technology Integrationist

Archive
Welcome! Please sign in:

Can't access your account?