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Aug
31

Measures of Academic Progress (MAP)

Dear Community,

Over the past two weeks, EAB students in grades 2-10 have been taking an external assessment called the Measures of Academic Progress (MAP), a computer based assessment developed by the Northwest Evaluation Association (NWEA) in Portland, Oregon. The MAP assessment is linked to US Common Core Standards and Benchmarks in language arts and math. Our students take three subject area tests: language usage, reading and math. The tests are personalized to each student since they adapt to the students level. The tests are not timed but each section typically takes approximately 50 minutes to complete. We give these tests three times during the school year so that we can accurately measure each student's growth in these core skill areas.

The MAP assessment was first piloted in US State Department associated international schools ten years ago. Since that pilot, this assessment has become the most used external assessment in American and American international schools with thousands of schools administering exams to about 10 million students each school year. NWEA has tested nearly half a billion students with this assessment over 40 years and has developed norms that allow schools to compare how individual students are performing. The norms also allow us to predict expected growth for our students over time.

The data from these assessments is used in a number of ways. This allows us to see how our students are performing relative to other students in our school, in the US and across the  international school system. We are also able to use the data to determine curricular emphasis should we notice relative strengths or weaknesses in our students performance on various sections of the test. The test results inform teachers as to where a particular student or group of students is/are ready to learn. MAP test results show very accurately where students stand relative to the various sections of the exams and this allows teachers to provide more individualized instruction. This also allows us to provide additional direct instruction in deficit areas in order to bring student to or above grade level norms.


The most powerful use of this data is in measuring our student's academic growth over time. This is the reason for administering the exam three times per year. While there is a range of standard deviation and student motivation does affect achievement, watching student progress over time gives us assurance that we are indeed meeting our mission and vision. Once the first testing window of this school year is completed and make-up tests have concluded, our IT department will begin uploading MAP test results on your student's PlusPortals under the EPortfolio button. Please look for this information in 2-3 weeks time. Feel free to contact us if you have questions about the report. You can also visit the NWEA website at https://www.nwea.org/ for more information about this powerful educational tool.

Kind Regards,

Allan Bredy
Head of School

 


 

Prezada Comunidade,

Ao longo das duas últimas semanas, os alunos do 2º ao 10º ano da EAB têm realizado uma avaliação externa chamada Medidas do Progresso Acadêmico (MAP).  Trata-se de uma avaliação online desenvolvida pela Northwest Evaluation Association (NWEA) em Portalnd, Oregon e está vinculada aos padrões do currículo base dos Estados Unidos em artes e matemática.  Nossos alunos são avaliados em três áreas diferentes: uso da linguagem, leitura e matemática. Esses testes são personalizados, já que são adaptados ao nível dos alunos. Eles não têm uma duração estabelecida, mas cada parte leva, aproximadamente, 50 minutos para completar. Essa avaliação é realizada três vezes durante o ano letivo para que possamos avaliar com precisão o crescimento de cada aluno nessas áreas básicas de habilidades.

A avaliação do MAP foi testada pela primeira vez em escolas internacionais associadas ao Departamento de Estado dos EUA, há dez anos. Desde então, essa avaliação tornou-se a avaliação externa mais utilizada no s Estados Unidos e em escolas internacionais, com milhares de escolas administrando exames para 10 milhões de alunos, aproximadamente, por ano letivo.  A NWEA testou cerca de meio bilhão de alunos com essa avaliação há mais de 40 anos e desenvolveu normas que permitem que as escolas comparem a forma como os alunos estão se apresentando. As normas também nos permitem prever o crescimento esperado para nossos alunos ao longo do tempo.

Os dados dessas avaliações são usados de várias maneiras. Isso nos permite ver como nossos alunos estão se apresentando em relação a outros alunos em nossa escola, nos EUA e em todo o sistema escolar internacional. Também podemos usar os dados para determinar a ênfase curricular se notarmos pontos fortes ou fracos em relação ao desempenho de nossos alunos em várias seções do teste. Os resultados do teste informam os professores sobre o nível de aprendizagem do aluno. Os resultados do teste MAP mostram com muita precisão, onde os alunos estão em relação às várias seções dos exames e isso permite aos professores darem uma atenção mais individualizada. Isso também nos permite fornecer instrução adicional direta em áreas de deficiência, a fim de trazer os alunos para ou acima das normas de cada ano.

A função mais poderosa dessa ferramenta é medir o crescimento acadêmico do nosso aluno ao longo dos anos. Esta é a razão para administrarmos o exame três vezes por ano. Embora haja uma série de variações nos padrões e o fato da motivação do aluno afetar a realização do mesmo, observar o progresso dos alunos ao longo dos anos nos dá a garantia de que estamos, de fato, atingindo nossa missão e visão. Uma vez concluída a primeira janela de teste deste ano letivo e concluídos os testes de compensação, nosso departamento de TI começará  a inserir os resultados do teste MAP no PlusPortals do aluno, através do botão EPortfolio. Procure por essa informação em 2-3 semanas. Não hesite em contactar-nos se tiver dúvidas sobre o relatório. Você também pode visitar o site NWEA em https://www.nwea.org/ para obter mais informações sobre essa poderosa ferramenta educacional.


Atenciosamente,

Allan Bredy
Diretor Geral

 

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