JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us
Jan
17

Welcome back to the Second Semester: The Importance of Attendance

Dear EAB Community,

Welcome back to EAB for the second semester of the 2018-2019 school year. Our staff is honored that you have put your children in our care. We are absolutely committed to helping them achieve high levels of academic growth while fulfilling our mission of "Learners Inspiring Learners to be Inquisitive in Life, Principled in Character, and Bold in Vision". One of our goals for this semester is to maximize the learning time of our students which begins when they are present in the classroom.

Research has shown that school attendance is a key factor in student success. Numerous research studies in the US and internationally have affirmed this relationship. According to the US National Center for Educational Statistics, "Teacher effectiveness is the strongest school-related determinant of student success, but chronic student absence reduces even the best teacher's ability to provide learning opportunities. Students who attend school regularly have been shown to achieve at higher levels than students who do not have regular attendance." Students who miss only two days of school in a month will have lost 10% of their learning time.

Students who have good attendance tend to have higher grades, higher test scores, higher graduation rates, better success in college, and are more successful in their professional lives ("Absences Add Up: How School Attendance Influences Student Success", Ginsburg, Chang, and Jordan, August 2014). The converse is true for students who have poor attendance and high rates of tardiness.  Why is this the case?

Most directly, poor attendance results in less instructional time. Tardiness also has the negative impact of disrupting the learning of others when the student arrives late. This often draws the teacher's attention from the learning at hand. Tardy students usually miss important instructions at the start of a lesson and in the Lower School they miss important community building activities.

We believe that building a discipline of good attendance is part of being "Principled in Character" which will serve our students well in their learning and in their eventual professions.

We would like to ask for your support in our efforts to improve attendance at EAB and we invite you to partner with us to build good attendance practices in your student(s). Your participation in this effort will be a key factor. We are confident that improving attendance at EAB will result in greater learning and success for your children.

 

Allan Bredy

Head of School

 


 

Prezada Comunidade da EAB,

Sejam bem-vindos de volta à EAB para o segundo semestre do ano letivo de 2018-2019. Nossa equipe se sente honrada por vocês confiarem seus filhos aos nossos cuidados. Estamos totalmente comprometidos em ajudá-los a alcançar altos níveis de crescimento acadêmico enquanto cumprem nossa missão de "Aprendizes Inspirando Aprendizes a serem Curiosos na Vida, Íntegros em Caráter e com Visão Arrojada". Uma de nossas metas para este semestre é maximizar o tempo de aprendizado dos nossos alunos, começando quando eles estão presentes dentro da sala de aula.

Pesquisas mostram que a frequência de comparecimento escolar é fator fundamental no sucesso de um aluno. Vários estudos nos Estados Unidos e ao redor do mundo confirmam esta relação. De acordo com o Centro Nacional de Estatísticas Educacionais dos Estados Unidos, "a eficácia dos professores é o fator mais determinante para o sucesso dos alunos, mas a ausência constante reduz a habilidade que até o melhor professor tem de oferecer oportunidades de aprendizado. Alunos que frequentam regularmente as aulas já mostraram ser capazes de alcançar níveis mais altos do que alunos que não o fazem". É estimado que alunos que faltam apenas duas vezes por mês terão perdido 10% de seu tempo de aprendizado.

Alunos que têm boa frequência tendem a ter notas mais altas, pontuações maiores em suas avaliações, maior probabilidade de graduação, mais sucesso na faculdade e em suas vidas profissionais ("Absences Add Up: How School Attendance Influences Student Success", Ginsburg, Chang, and Jordan, Agosto de 2014). O contrário é verdadeiro para os alunos que têm muitas faltas e altas taxas de atraso. Por que isso acontece?

De forma objetiva, a baixa frequência de comparecimento resulta em menor tempo de ensino. Os atrasos também têm impacto negativo ao perturbar o aprendizado de outros quando o aluno chega atrasado na sala. Alunos atrasados geralmente perdem instruções importantes dadas ao início de uma lição e, no caso do Ensino Fundamental I, eles perdem atividades importantes que ajudam a construir nossa comunidade.

Nós acreditamos que desenvolver o hábito da boa frequência escolar é parte de ser "Íntegro em Caráter", o que será bom para o aprendizado de nossos alunos e em suas eventuais carreiras. Gostaríamos de pedir o seu apoio em nossos esforços para aumentar a frequência na EAB e os convidamos a construir juntos uma parceria em prol de desenvolver práticas para uma boa frequência escolar em seus alunos. Sua participação nesse esforço será um fator-chave. Estamos confiantes de que a melhoria da frequência de comparecimento na EAB resultará num maior aprendizado e sucesso para os seus filhos.

 

Allan Bredy

Diretor Geral

Archive
Welcome! Please sign in:

Can't access your account?