JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us
Feb
16

Word Study!

Dear Families,

Below is information about another week filled with love and learning!  As always, please be in contact with us should you have any questions, concerns or suggestions.

Sincerely,
Ms. Toni
Lower School Principal
 
Mr. Jonathan
Lower School Assistant Principal
 

Lower School Sites:  Please visit our grade-level websites each week, as they are updated to include new information and resources for you to enjoy!



Contributing:

Matt and I had the pleasure of going into some classrooms to provide feedback and support for an important literacy component called "Word Study!"  A few weeks ago Matt had provided additional professional development to our teachers and teaching assistants on word work.  The teachers after being trained have begun to implement this component to Balanced Literacy.  I have included a small portion of our feedback tool that we gave to teachers as areas we were looking for.   We hope your children are coming home and letting you know how their study of words is working for them.  

E= Evidence of these strategies taking place.

E

Students are being guided in a small group.

E

Students are actively engaged in a variety of sorting activities.

E

Students know the routines and expectations.

E

Students maximize their time in transitions and independent/group work.

E

Students can give reasons to explain their sorting.

E

Students reference tools, supports and each other for clarity and guidance.

E

Students are working on differentiated levels of sorts.

 

     



Engaged

The Study of Trees from our K4 group:  Similar to what Matt and I are doing, Jonathan and I are working to support our ECP classrooms with the Creative Curriculum and small group instruction.  Some of our look fors in this area are:

  • Children developing their skills and abilities in a close setting with a teacher

  • Learning experiences are developmentally appropriate, which means they are often in a play based environment and that the experiences are personally meaningful.  

    

 

Planned small groups:

Consider each child’s progress in relation to curricular objectives (children may be at various or similar levels)

Multiple objectives and/or dimensions are taught or are part of experience

Are formed based on interests, needs, concepts and skills

Keep skill-learning sequences in mind during planning and implementation

Planning is recorded in advance (e.g. Weekly Planning Form)

Materials are gathered ahead of time

Teacher is responsive to children’s needs and flexible with unplanned learning opportunities

Last for 10-15 minutes (on average) but is responsive to children’s engagement levels

 

Lower School 8-Day Internal Schedule

This file is also located in the Calendar section in the EAB website


 

Prezadas Famílias,

Logo abaixo, vocês encontrarão informações sobre mais uma semana repleta de amor e aprendizado!  Como sempre, entrem em contato conosco caso tenham alguma dúvida, preocupação ou sugestão.

Atenciosamente,

Ms. Toni
Diretora da Educação Infantil e do Ensino Fundamental                  
 
Mr. Jonathan
Diretor Assistente da Educação Infantil e do Ensino Fundamental
 
 

Páginas das turmas do Lower School:  visitem nossas páginas, todas as semanas, pois são atualizadas constantemente com novas informações e recursos de aprendizado para o seu proveito!

 

Contribuindo:

Matt e eu tivemos o prazer de assistir a algumas aulas e fornecer feedback e apoio para um importante componente de alfabetização chamado "Word Study!" (Estudo das Palavras). Algumas semanas atrás, Matt havia proporcionado treinamento profissional adicional, no trabalho com palavras, para nossos professores e assistentes. Os professores, após serem treinados, começaram a implementar esse componente para promover uma alfabetização equilibrada. Incluí, logo abaixo, uma pequena parte da ferramenta de feedback que os professores preencheram, com as áreas de nosso interesse. Esperamos que seus filhos estejam compartilhando com vocês, em casa, como estão trabalhando com as palavras.

E= Evidência de que a estratégia está ocorrendo.

E

Os alunos estão sendo guiados em pequenos grupos.

E

Os alunos estão ativamente envolvidos em uma variedade de

atividades de classificação.

E

Os alunos sabem as rotinas e as expectativas.

E

Os alunos maximizam seu tempo em transições e em trabalhos

independentes / em grupo.

E

Os alunos podem dar razões para explicar sua classificação.

E

Os alunos buscam os materiais de apoio para obter maior

clareza e orientação.

E

Os alunos estão trabalhando em níveis diferenciados de

classificação.

 

     


Envolvimento

O Estudo das Árvores, no K4: Similarmente ao que Matt e eu estamos fazendo, Jonathan e eu estamos trabalhando para apoiar nossas salas de aula do ECP, com o Currículo Criativo e a instrução em pequenos grupos. Alguns dos nossos objetivos, nestas áreas, são:

  • Que as crianças desenvolvam suas habilidades e capacidades em proximidade a um professor.

  • Que as experiências de aprendizado sejam apropriadas para o desenvolvimento, sendo muitas vezes de caráter lúdico e  pessoalmente significativas.

    

 

Pequenos grupos planejados:

Levam em consideração o progresso de cada aluno em relação aos objetivos curriculares (as crianças podem estar em níveis diferentes ou semelhantes)

Múltiplos objetivos e/ou dimensões são ensinados ou fazem parte da experiência

São formados com base em interesses, necessidades, conceitos e habilidades

Manter em mente a sequência adequada ao aprendizado durante o planejamento e a implementação

O planejamento é feito com antecedência (exemplo: formulário de planejamento semanal)

Os materiais são providenciados com antecedência

Os professores reagem às necessidades de aprendizado das crianças e são flexíveis, aproveitando as oportunidades não-planejadas de instrução

Têm duração de 10 a 15 minutos (aproximadamente), podendo ter seu tempo aumentado ou diminuído, dependendo do nível de envolvimento dos alunos

 

Link: Calendário interno do Lower School (8-Day Internal Schedule)

Este arquivo está localizado na seção do Calendário, no site da escola.

 

Archive
Welcome! Please sign in:

Can't access your account?