JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us
Aug
23

Fountas and Pinnell Reading Assessments

As well as implementing the MAP tests, at this time of the school year our Lower School teachers will be also assessing their children's reading levels using the Fountas and Pinnell Reading assessment. From time to time parents ask what this test is like, so here is a quick explanation:  The assessment is done individually with a child reading a passage out loud to their teacher, who records exactly what the reader says. Once the passage is completed, there are also set comprehension questions that are asked of the reader. The teacher's job is then to analyse how accurate the reading it. A rate of above 95% accuracy means that the text is easy for this reader, whereas a score of between 90-95% means that this level of text will be the instructional level for the reader. Below 90% accuracy means that the text is too difficult. These assessments are an excellent way for the teacher to evaluate each child's reading level.

 


 

Avaliações de leitura de Fountas e Pinnell

Além de implementar os testes do MAP, nesta época do ano letivo nossos professores da Educação Infantil e Ensino Fundamental I também estarão avaliando os níveis de leitura de seus filhos usando a avaliação de leitura Fountas e Pinnell. De tempos em tempos, os pais perguntam como é o teste, então aqui está uma explicação rápida: A avaliação é feita individualmente com uma criança lendo uma passagem em voz alta para o professor, que registra exatamente o que o aluno diz. Depois de concluída a passagem, também são feitas perguntas de compreensão do texto. O trabalho do professor é, então, analisar a precisão da leitura. Uma taxa acima de 95% de precisão significa que o texto é fácil para esse aluno, enquanto uma pontuação entre 90-95% significa que esse nível de texto será o nível de instrução para o aluno. Abaixo de 90% de precisão significa que o texto é muito difícil. Essas avaliações são uma excelente maneira de o professor avaliar o nível de leitura de cada criança.

Archive
Welcome! Please sign in:

Can't access your account?