JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us
Oct
1

What to pack for Snacks and Lunch

On October 5th our youngest children will return to EAB campus to start blended learning. Many things will look and feel different, such as everyone wearing masks, no hugs, classrooms set up differently and no food served on campus. 

For lower school students parents will want to make sure they are sending a snack/lunch that sustains their child's energy throughout the day. Carbohydrates provide this energy by breaking down into simple sugars which are used by the brain as its primary energy source, this helps kids stay alert and active during the school day. Some of the more common foods that contain carbohydrates include: pasta, rice, and potatoes, but there are other foods that contain carbohydrates such as bananas, mangos, apples, pineapple and raisins.

Some healthy food ideas can include:

Yogurt, cereal, cheese, sandwiches made with whole grain bread, a slice of meat and cheese; Pasta with sauce or cheese, rice and beans, soup; vegetables such as carrot sticks, sliced peppers, cucumbers, tomatoes: fruits such as bananas, apples, papaya, mangos, pineapple, oranges; dried fruit is also healthy and easy to put in a lunch.

Make sure when you are packing your child's lunch that food is easy to eat, instead of sending a whole apple try cutting it into wedges, cut sandwiches into triangles, make sure yogurt is easy to open. 

During Fantastic Friday the nurses talked about 'sometime foods' which are foods that have a high sugar content, usually cakes, cookies, candy and soda, and food that has a high fat content like potato chips, french fries and ice cream. These foods will make blood sugar rise quickly but then drop just as fast leaving you feeling jittery and anxious, not feelings we want our students to be experiencing. We would encourage you to leave these 'sometimes foods' at home.

Finally, have your child help with making his or her lunch, chances are they are more likely to eat what they have chosen with guidance from mom and dad!

 

Bom apetite!

 

Karen Teters

Wellness Coordinator

 


 

O que levar de lanches e almoço

Dia 5 de outubro, nossos filhos mais novos retornarão ao campus da EAB para iniciar o ensino híbrido. Muitas coisas terão aparência e sensação diferentes, como todos usando máscaras, sem abraços, salas de aula organizadas de forma diferente e sem comida servida no campus.

Para alunos do Lower School, os pais vão querer se certificar de que estão enviando um lanche/almoço que sustente a energia de seus filhos ao longo do dia. Os carboidratos fornecem essa energia quebrando-se em açúcares simples que são usados ​​pelo cérebro como sua fonte de energia primária, o que ajuda as crianças a ficarem alertas e ativas durante o dia escolar. Alguns dos alimentos mais comuns que contêm carboidratos incluem: macarrão, arroz e batata, mas existem outros alimentos que contêm carboidratos, como banana, manga, maçã, abacaxi e passas.

Algumas idéias de alimentos saudáveis ​​podem incluir:

Iogurte, cereal, queijo, sanduíches feitos com pão integral, uma fatia de carne e queijo; Macarrão com molho ou queijo, arroz com feijão, sopa, vegetais como palitos de cenoura, pimentões fatiados, pepinos, tomates, frutas como bananas, maçãs, mamão, manga, abacaxi, laranjas, frutas secas também são saudáveis ​​e fáceis de colocar no almoço.

Certifique-se de que, ao embalar o almoço do seu filho, a comida seja fácil de comer, em vez de enviar uma maçã inteira, tente cortá-la em fatias, cortar os sanduíches em triângulos, certifique-se de que o iogurte seja fácil de abrir.

Durante a Sexta-feira Fantástica, as enfermeiras falaram sobre 'alimentos ocasionais', que são alimentos com alto teor de açúcar, geralmente bolos, biscoitos, doces e refrigerantes, e alimentos com alto teor de gordura, como chips, batata frita e sorvete. Esses alimentos farão o açúcar no sangue subir rapidamente, mas depois cair com a mesma rapidez, deixando você nervoso e ansioso, e não são sentimentos que queremos que nossos alunos experimentem. Gostaríamos de encorajá-los (as) a deixar esses “alimentos ocasionais” em casa.

Finalmente, peça que seu filho ajude a fazer o almoço. É mais provável que ele coma o que escolheu com a orientação da mãe e do pai!

 

Bom apetite!

 

Karen Teters

Coordenadora de Bem-Estar 

Welcome! Please sign in:

Can't access your account?