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Aug
17

Assessment Policy for 2017-2018

Dear Parents

There has been some amendments made to the Assessment Policy for 2017-2018. The rationale for these changes came about from both staff and student feedback and also with the goal of supporting our students to improve academic rigour. In addition it allows our students to be more aligned with the International Baccalaureate, Brazilian Programme and Universities worldwide. In making these minor adjustments we adhered to the spirit of the underlying principles of the assessment policy while modifying the way these principles are implemented.

The following conditions apply to all reassessments:

  • Students who are legitimately absent on the day of the summative assessment will complete it during the next class period, or at a time agreed upon by the classroom teacher, then will follow the regular process for reassessment if needed. Absence for a scheduled retake without an appropriate excuse such as medical note will not be considered and the student will forfeit the opportunity for a Retake.

  • Students that are caught in  Academic Misconduct must complete an  assessment, which will be determined through teacher professional judgement  on the same day as the Academic Misconduct occurs after school in the centralized retake area (MS Makerspace). Teachers will determine the  form of the retake and the assessment will meet the standards originally assessed and as such students may not necessarily retake the original assessment. Students must take responsibility to attend this session or forfeit being graded on this work.

  • Formatives and practice must be completed on time and appropriately (quality) to be considered for a retake.

  • Students must complete a Retake Form to be eligible for reassessment. This form will also track the grades that students had and where they have moved to.

  • Standards that are assessed multiple times will not be eligible for a Retake.

  • Retakes opportunities will not be given for any initial assessments that achieved 93% and above. Students that have a retake can only achieve a maximum of 93%. The coordination of all retakes will take place in a central area(Makerspace) with supervision, except in particular instances such as the Arts and Sciences. To encourage consistency there will be no retakes at lunch time. There can be notable exceptions which can be decided with the Upper School leadership team.

  • There will be a reservation of a HS Flex period(s) for staff to offer support for students eligible for a retake.

Please review the entire Assessment Policy for this academic year here.

If you have any questions or queries please do not hesitate to contact me at DTL@eabdf.br.

 

Kind Regards

 

Katrina Charles

Director of Teaching & Learning

IB Coordinator



Prezados da Comunidade EAB
 
Houve algumas alterações feitas na Política de Avaliação para 2017-2018. Essas mudanças surgiram tanto pelo feedback da equipe quanto dos alunos e também com o objetivo de apoiar nossos alunos para melhorar o rigor acadêmico. Além disso, permitirá que nossos alunos estejam mais alinhados com o Bacharelado Internacional, Programa Brasileiro e Universidades em todo o mundo. Ao fazer esses pequenos ajustes, aderimos ao espírito dos princípios subjacentes à política de avaliação, ao mesmo tempo em que modificamos a forma como esses princípios são implementados.
 
As seguintes condições se aplicam a todas as reavaliações:

  • Os alunos que estão legitimamente ausentes no dia da avaliação somativa, irão completá-la durante o próximo período de aula, ou em um momento acordado pelo professor da sala. Então seguirá o processo regular de reavaliação. A ausência de uma retomada programada sem uma desculpa adequada, como a nota médica, não será considerada e o estudante perderá a oportunidade de uma reavaliação.

  • Os alunos que se enquadram em misconduta acadêmica devem completar uma avaliação, que será determinada por meio do julgamento profissional do professor no mesmo dia em que ocorre a má conduta acadêmica, após a escola, na área de reavalição (MS Makerspace - US 20). Os professores determinarão a forma de reavaliação e a avaliação atenderá aos padrões origais, por isso, os alunos não poderão refazer a avaliação original. Os alunos devem assumir a responsabilidade de participar desta sessão ou perderão a classificação neste trabalho.

  • Avaliações formativas e práticas devem ser concluídas no tempo e adequadamente (qualidade) para serem consideradas como uma reavaliação.

  • Os alunos devem preencher um  Formulário de Reavaliação para serem elegíveis para reavaliação. Este formulário também acompanhará as notas que os alunos tiveram e onde estão.

  • Os padrões para as avaliações feitas várias vezes não serão elegíveis para uma reavaliação.

  • As oportunidades para reavaliações não serão dadas para avaliações iniciais que tenham alcançado 93% e acima. Os alunos que têm uma reavaliação só podem atingir um máximo de 93%. A coordenação de todas as reavaliações ocorrerá em uma área central (Makerspace) com supervisão, exceto em casos específicos, como as Artes e Ciências. Para incentivar a consistência, não haverá retomadas na hora do almoço. Podeerão haver excepções notáveis ​​que podem ser decididas com a equipe de liderança da Escola.

  • Haverá uma reserva de um período (s) HS Flex para que a equipe ofereça suporte para estudantes elegíveis para uma retomada.


Por favor, reveja toda a Política de Avaliação para este ano acadêmico aqui.
 
Se você tiver perguntas ou dúvidas, não hesite em contactar-me: DTL@eabdf.br.
 
Atenciosamente
 
Katrina Charles
Diretor de Ensino e Aprendizagem
Coordenador do IB

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