JavaScript Disabled. For a better experience on this website please enable JavaScript in your browser.
SGAS 605 Conjunto E, Lotes 34/37 | Brasilia, DF 70200-650 Brazil | 55 (61) 3442-9700 | Contact Us

Blended Learning at EAB

What is Blended Learning?

Blended learning is an approach to learning that combines both on campus face-to face learning with the at-home distance learning that we have all become accustomed to since March 2020. Restricting the numbers of students on campus at any one time, along with mask wearing and physical distancing, are part of the health and safety measures that we are putting in place to mitigate risk. 

At EAB, students can attend school for 5 days on their designated week. Lower School students will attend school on the campus from Monday--Friday with Friday being a half day of on-campus learning and distance learning . Middle School and High School students who are on campus will be there from Monday–Friday, 8.00 a.m.-1.30 p.m.  with each afternoon dedicated to office hours to be taken from home.  During the designated Distance Learning weeks, all students will remain at home and participate in distance learning. 

One of the best elements of this approach is that the learning will remain the same each week, regardless of whether the students are being taught face-to-face or via distance. Teachers will be using the same standards, assignments, and assessments; the change will be in the mode of delivery. 

Do my children have to participate in face-to-face learning at school?

No, all EAB families will have the choice as to whether they send their child/ren to campus or not. For those who choose not to participate in the on-campus learning program, your child/ren will be able to link into the actual classroom program for various parts of the lesson and the day. Through Zoom, students will be able to link into the session that the teacher is teaching at school. We have invested in some sophisticated technology (high quality cameras and microphones) so that students at home can see the teacher, the whiteboard and even listen to and participate in discussions. These students will complete the same assignments and assessments as students who are at school. We do ask that families and students do not mix up their use of on-campus or home learning, keeping consistent in their choice. 

Thank you, as always, for your support. Take care and stay safe.

 

Lesley Tait

Interim Head of School 

 


 

O que exatamente é o ensino híbrido?

O ensino híbrido é uma abordagem de aprendizado que combina o ensino presencial no campus com o ensino à distância em casa, ao qual todos nós nos acostumamos desde março de 2020. Restringir o número de alunos no campus a qualquer momento, juntamente com o uso de máscaras e o distanciamento físico, fazem parte das medidas de saúde e segurança que estamos implementando para reduzir o risco.

Na EAB, os alunos podem frequentar a escola por 5 dias na semana em que foram designados. Os alunos da Educação Infantil e Ensino Fundamental I irão frequentar a escola, no campus, de segunda a sexta-feira, sendo a sexta-feira um half day de ensino presencial e à distância. Os alunos do Ensino Fundamental II e Médio que estão no campus estarão lá de segunda a sexta-feira, de 8h às 13h30, com as tardes reservadas para atividades realizadas em casa. Durante as semanas designadas para o ensino à distância, todos os alunos permanecerão em casa e continuarão seu aprendizado por lá.

Um dos melhores elementos dessa abordagem é que o aprendizado permanecerá o mesmo a cada semana, independentemente de os alunos estarem sendo ensinados presencialmente ou à distância. Os professores usarão os mesmos padrões, atribuições e avaliações; a mudança será no modo de entrega.

Meus filhos têm que participar do ensino presencial na escola?

Não, todas as famílias da EAB terão a escolha de enviar seus filhos para o campus ou não. Para aqueles que optarem por não participar do programa de aprendizagem no campus, basta se conectar ao programa que acontece em sala, para várias partes da aula e do dia. Por meio do Zoom, os alunos poderão acessar a sessão que o professor está ensinando na escola. Investimos em algumas tecnologias sofisticadas (câmeras e microfones de alta qualidade) para que os alunos em casa possam ver o professor, o quadro branco e até ouvir e participar das discussões. Esses alunos farão as mesmas tarefas e avaliações que os alunos que estão na escola. Pedimos apenas que as famílias não alternem em suas escolhas entre ensino presencial e à distância ao longo do semestre, mantendo-se consistentes em suas escolhas.

Obrigada, como sempre, pelo seu apoio. Cuide-se e fique em segurança.

 

Lesley Tait

Diretora Interina da Escola


 

Blended Learning Webinar/Seminário Online sobre Ensino Híbrido

 

Our Leadership Team discusses the path to Blended Learning.

Nossa Equipe de Liderança discute os caminhos para o Ensino Híbrido.

 

With/com:

Lesley Tait - Interim Head of School/Diretora Interina da Escola

Annette Windmeisser - Board President/Presidente do Conselho Diretor

EAB Leadership Team/Equipe de Liderança da EAB

Lower School Webinar - The Road Ahead

 

Guidelines for Parents/Orientações para os pais
Define the physical space for your child’s study/Defina uma área de estudos para seu filho

Your child may have a regular place for doing homework under normal circumstances, but this space may or may not be suitable for an extended period of time, as will be the case for distance learning. We encourage families to establish a space/location where their children will learn most of the time. This should be a public/family space, not in a child’s bedroom. It should be a place that can be quiet at times and have a strong wireless internet signal, if possible. Above all, it should be a space where parents are present and monitoring their children’s learning when feasible.


 

Seu filho pode até ter um espaço onde geralmente faz seus deveres de casa em circunstâncias normais, mas é possível que esse espaço não seja adequado para estudos por um período estendido de tempo, como acontece no ensino à distância. Encorajamos as famílias a estabelecerem uma área de aprendizado onde seu filho poderá utilizar na maior parte do tempo. Tal espaço deve ser localizado na área comum da família, preferencialmente não no quarto do aluno. Deve ser um lugar silencioso quando necessário e com sinal estável de internet, se possível. Acima de tudo, essa deve ser uma área onde os pais possam estar presentes para monitorar o aprendizado de seus filhos quando necessário.

Establish routines and expectations/Estabeleça rotinas e expectativas

EAB encourages parents to set regular hours for their children’s school work. We suggest students prepare for their day before 8.00 a.m. It is good to keep normal bedtime routines for younger children and expect the same from your MS- and HS-aged children, too. Your children should move regularly and take periodic breaks as they study. It is important that parents set these expectations for how their children will spend their days.


 

A EAB encoraja os pais a definirem horários para os trabalhos de escola de seus filhos. Sugerimos que os alunos se preparem para o dia antes das 8h da manhã. É interessante manter horários normais para dormir, no caso de crianças mais novas, e esperar o mesmo de alunos do Ensino Fundamental II e Médio. Seus filhos devem se movimentar regularmente e realizar pausas periódicas enquanto estudam. É importante que os pais estabeleçam expectativas para como seus filhos passarão seus dias.

 

Monitor communications from your children’s teachers/Monitore as comunicações dos professores de seus filhos

Teachers will communicate with parents through email, when and as necessary. The frequency and detail of these communications will be determined by your children’s ages, maturity, and their degree of independence. EAB wants parents to contact their children’s teachers. However, we ask parents to remember that teachers will be communicating with dozens of other families, if not 100+, and that communications should be essential, succinct, and self-aware. We also encourage parents to have their children explain the technology systems (e.g.  Seesaw, Google GSuite) teachers are using.


 

Os professores entrarão em contato com os pais por email conforme necessário. A frequência dessas comunicações será definida de acordo com a idade de seus filhos, maturidade e nível de independência. A EAB quer que os pais mantenham contato com os professores de seus filhos; no entanto, é importante lembrar que os professores estarão em contato constante com dezenas de outras famílias, ou mesmo centenas, e que essas comunicações deverão se restringir ao essencial, serem sucintas e conscientes. Também encorajamos os pais a pedirem ajuda aos seus filhos para utilizar as ferramentas tecnológicas (ex: Seesaw, Google GSuite, etc.) que seus professores estão utilizando.

 

Begin and end each day with a check-in/Comece e termine cada dia com momentos de reflexão

Parents are encouraged to start and finish each day with a simple check-in. In the morning, ask what is your child learning today? What are their learning targets or goals? How will they spend their time? What resources do they require? What support do they need? This brief grounding conversation matters. It allows children to process the instructions they’ve received from their teachers. It helps them organize themselves and set priorities. Older students may not want to have these check-ins with parents, but they should nevertheless. Parents should establish these check-ins as regular parts of each day. Not all students thrive in a distance learning environment; some struggle with too much independence or lack of structure. These check-in routines need to be established early, before students fall behind or begin to struggle.


Os pais são encorajados a começarem e terminarem cada dia com momentos simples de reflexão. Pela manhã, pergunte aos seus filhos o que eles aprenderão naquele dia. Quais são seus objetivos de aprendizado? Como eles organizarão seu tempo? Quais recursos vão precisar? Eles precisarão de ajuda? Reflexões simples como essa ajudam, e permitem que os alunos processem as instruções que receberam de seus professores, além de ajudá-los a organizar seu dia e definir prioridades. Alunos mais velhos podem não querer realizar tais momentos de reflexão com seus pais todos os dias, mas é importante que os realizem de qualquer forma. Os pais devem estabelecer tais momentos como parte da rotina diária. Nem todos os alunos se desenvolvem da mesma forma num ambiente à distância; alguns têm dificuldade com o maior nível de independência ou falta de estrutura. Essas rotinas de reflexão devem ser estabelecidas logo cedo, antes que os alunos comecem a perder o ritmo ou passar por dificuldades.

 

Take an active role in helping your children process and own their learning/Estabeleça um papel ativo no auxílio ao processo de aprendizado de seu filho

In the course of a regular school day at EAB, your son or daughter engages with other students or adults dozens if not hundreds of times. These social interactions and opportunities for mediation include turning to a peer to exchange a thought or idea, participating in small or large group discussions, asking questions for clarification, collaborating on group projects, and countless other moments. While some of these social interactions will be re-created on virtual platforms, others will not. Human beings learn best when they have opportunities to process their learning with others. Beyond the check-ins recommended at the start and end of each day, parents should regularly circle back and engage with their children about what they’re learning. However, it’s important that your child own their work; don’t complete assignments for them, even when they are struggling.


Durante um dia letivo normal na EAB, seu filho ou filha interage com outros alunos e adultos várias vezes ao longo do dia. Tais interações sociais e oportunidades de mediação incluem falar com um colega de classe para trocar ideias ou reflexões sobre um assunto, participar de discussões em grupo, fazer perguntas para esclarecer dúvidas, colaborar em projetos em grupo e vários outros momentos. Algumas dessas interações serão recriadas em ambientes virtuais, mas nem todas. Seres humanos aprendem melhor quando têm oportunidades para processar seu aprendizado com a ajuda de outros. Além dos momentos de reflexão recomendados no início e fim de cada dia, os pais devem engajar regularmente com o aprendizado de seus filhos. No entanto, é importante que seus filhos façam seus trabalhos por conta própria; não complete tarefas para eles, nem mesmo quando estiverem passando por dificuldades.

 

Establish times for quiet and reflection/Estabeleça momentos silenciosos e de reflexão

A challenge for families with multiple children will be how to manage all of their children’s needs, especially when those children are different ages and have different needs. There may be times when siblings need to work in different rooms to avoid distraction. Parents may even experiment with noise-cancelling headphones to block out distractions.


Um desafio para famílias com mais de um filho será cuidar das necessidades de todos eles, especialmente quando cada filho está numa faixa de idade diferente e portanto possui diferentes necessidades. Podem haver momentos em que irmãos deverão estudar em cômodos diferentes para evitar distrações. Uma possibilidade, ainda, é experimentar fones de cancelamento de ruído para bloquear distrações.

 

Encourage physical activity and/or exercise/Encoraja atividades físicas e/ou exercícios

Make sure your children remember to move and exercise. This is vitally important to their health, wellbeing, and to their learning. EAB's physical education teachers will recommend activities or exercises, but it is important for parents to model and encourage exercise. Think also about how your children can pitch in more around the house with chores or other responsibilities. Don’t let your children off the hook – expect them to pitch in.


Certifique-se de que seus filhos lembrem-se de se movimentar e exercitar. Isso é extremamente importante para sua saúde, bem-estar e aprendizado. Os professores de educação física da EAB recomendarão atividades e exercícios, mas também é importante que os pais sirvam como modelos e encorajam exercícios. Também é válido pensar em formas como seus filhos podem ajudar com atividades domésticas e outras responsabilidades. Não deixe seus filhos de fora de tarefas de casa – demonstre que vocês esperam suas contribuições.

 

Remain mindful of your child’s stress or worry/Observe os níveis de estresse e preocupação de seu filho

It is imperative for parents to help their children manage the worry, anxiety, and range of emotions they may experience during this challenging time. Difficult though it may be, do your best not to transfer your stress or worry to your children. They will be out of sorts, whether they admit it or not, and need as much normal routine as parents can provide.


É importantíssimo que os pais ajudem seus filhos a lidar com suas preocupações, ansiedades e a miríade de sentimentos que eles podem experienciar durante esses tempos desafiadores. Por mais que seja difícil, faça o possível para não passar suas preocupações e estresse para seus filhos. Eles precisarão de ajuda, mesmo que não admitam, e precisam do máximo de normalidade possível de seus pais.

 

Monitor how much time your child is spending online/Monitore quanto tempo seu filho passa online

EAB does not want its students staring at computer screens for 7-8 hours a day. Division Principals or teachers will periodically check in with you to assess what you’re seeing at home and what we need to adjust. We thank you in advance for your patience and partnership!


Não queremos que nossos alunos passem o dia inteiro encarando as telas de seus computadores. Os diretores de divisões e professores entrarão em contato com os pais periodicamente para discutir sobre a rotina de suas casas e sugerir formas de ajustá-la. Desde já agradecemos pela sua paciência e parceria!

 

Keep your children social, but set rules around their social media interactions/Mantenha seus filhos sociáveis, mas defina regras para suas interações em redes sociais

There’s always excitement when school closes. The initial excitement of school being closed will fade quickly when students start missing their friends, classmates, and teachers. Help your children maintain contact with friends when circumstances permit. Please also monitor your children’s social media use, especially during an extended school closure. Older students will rely more on social media to communicate with friends. Social media apps such as SnapChat, Instagram, WhatsApp, or Facebook are not official, school-sanctioned channels of communication. EAB asks parents to monitor their children’s use of social media. Remind your children to be polite, respectful, and appropriate in their communications and to represent your family’s values in their interactions with others. A student’s written words and tone can sometimes offend or cause harm to others.


É normal os alunos ficarem animados quando a escola fecha. A animação inicial do fechamento da escola rapidamente se dissipará quando os alunos começarem a sentir falta de seus amigos, colegas de classe e professores. Ajude-os a manter contato com seus amigos quando as circunstâncias permitirem. Lembre-se de também monitorar o uso de redes sociais por seus filhos, especialmente durante o fechamento da escola por um longo período de tempo. Alunos mais velhos contarão mais com as redes sociais para se comunicarem com os amigos. Aplicativos de redes sociais como Snapchat, Instagram, WhatsApp ou Facebook não são canais oficiais e monitorados da escola, e por isso a EAB pede que os pais monitorem seu uso. Lembre seus filhos de manterem a educação e o respeito, além de se posicionarem de forma correta em suas comunicações e respeitar seus valores familiares durante suas interações. Palavras escritas e o tom de um aluno podem às vezes ofender ou machucar outro.

 

Alert and Notification Procedures/Procedimentos de Alertas e Notificações:

The mechanisms utilized to communicate emergency information among faculty, staff, students, and visitors will incorporate a variety of communication channels. The sharing of information in the event of a school closure currently proceeds as follows:

Os mecanismos utilizados para comunicar informações de emergência entre professores, funcionários, alunos e visitantes incluem vários canais de comunicação. Tais informações serão compartilhadas através dos seguintes meios:

 

icon-email.png
E-mail

Email from the Head of School to all community members.

E-mail da Diretora Interina da Escola para todos os membros da comunidade.

 

icon-whatsapp-phone.png

WhatsApp Broadcast Group

WhatsApp to all EAB members registered. How to register.

Mensagem de WhatsApp para todos os membros da EAB registrados. Saiba como se registrar.

 

icon-eabsite.png
Website

Notice on the school website and divisional newsletters.

Publicação no site da escola e newsletters divisionais.


Made with Padlet
Welcome! Please sign in:

Can't access your account?